انواع کوسن

  تخصص ها   بازدید: 349

کوسن مبل راحتی یکی از مواردی است که توجه به آن تغییر شگرفی را در فضا حاصل می‌کند و یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای تغییر دکوراسیون محسوب می‌شود. شاید خرید یک پرده گران قیمت یا خرید یک فرش نفیس و یا حتی تعویض  و خرید مبلمان جدید برای تغییر دکوراسیون کار پرهزینه‌ای به حساب بیاید، در حالی که با خرید چند عدد کوسن، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، می‌توان تغییرات شگرفی در دکوراسیون منزل ایجاد کرد. با این مطلب، با نکاتی برای ایده‌پردازی در مورد انواع کوسن برای مبل راحتی با شما هستیم.

 پارچه کوسن مبل راحتی

یکی از اساسی‌ترین متریال به کار رفته در زمان تهیه کوسن مبل راحتی و یا حتی مبل راحتی پارچه آن است. با توجه به اینکه مبلمان راحتی از پارچه بیشتری در مقایسه با مبلمان کلاسیک و سلطنتی بهره می‌برد، توجه به آن نیز اهمیت بیشتری دارد. شما به راحتی بدون نیاز به نگرش خاصی در ست کردن سرویس مبلمان راحتی می‌توانید از رنگ‌بندی‌های متنوع پارچه در این زمینه بهره ببرید.

 

 

انواع کوسن برای مبل راحتی

کوسن مبل راحتی معمولا در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار موجودند و به همین خاطر هیچ محدودیتی در زمان خرید به خریدار تحمیل نمی‌کند. شما فارغ از طرح و رنگ مبلمان خود با هر رنگ و طرحی که به آن علاقه دارید، می‌توانید کوسن را با سرویس مبلمان خود ست کنید. مبل راحتی یا مدرن با تناژ رنگی متفاوتی در بازار موجود است و از همین رو خرید کوسن‌‌های رنگارنگ به آن‌ها جلوه و شکوه بهتری می‌بخشد و معمولا نیز نگرانی در مورد محدودیت رنگ کوسن‌ها و مبل‌ها وجود ندارد.

چیدمان کوسن های مبل راحتی

کوسن‌های مبل راحتی به سادگی می‌توانند با هر پرده و فرشی در فضای خانه شما هم‌خوانی پیدا کنند؛ پس در زمان خرید مبل راحتی و یا کوسن نگرانی به خود راه ندهید. شما به راحتی می‌توانید با ترکیب فرد یا زوج به یک هماهنگی در چیدمان کوسن‌های مبل راحتی برسید. به عنوان مثال استفاده از چهار کوسن، به صورت دو کوسن راه راه و دو کوسن ساده به منظور زیباسازی فضا نیاز شما را مرتفع می‌سازد. و یا بسیاری از افراد از تعداد فرد کوسن استفاده کرده و چیدمانی کاملا متقارن را در منزل خود بوجود می‌آورند. همه این‌ها بستگی به سلیقه شما دارد.

 

 

طرح‌های کوسن‌های مبل راحتی

کوسن‌های مبل راحتی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار موجود هستند. به عنوان مثال کوسن مستطیلی، کوسن گرد، کوسن مربعی و مخدعه‌ای نمونه‌هایی از کوسن‌های موجود در بازار به شمار می‌روند. کوسن‌های بالشتی و مربعی از جمله کوسن‌های پرطرفدار در چیدمان مبل‌های راحتی به شمار می‌روند که در بازار مبلمان به وفور یافت می‌شوند.

ایده‌پردازی‌های متفاوت برای کوسن‌های مبل راحتی

اگر به دنبال کوسن‌های خلاقانه و دست‌دوز هستید، به آسانی و تنها با یک ایده‌پردازی ساده می‌توانید خود آن‌ها را در منزل محیا کنید. به عنوان مثال می‌توانید از پارچه‌های زیبایی که در منزل دارید و بلااستفاده هستند نهایت بهره را ببرید. از دکمه‌های اضافه طرح مد نظر خود را طراحی کنید و بدوزید یا از نخ‌های بافتنی توپ‌های رنگی تهیه کنید و روی کوسن بدوزید. استفاده از شخصیت پردازی و شخصی سازی کوسن‌های مبل‌های راحتی شما را بیشتر از گذشته در کنار هم جمع می‌کنند. کودکان وقتی می‌بینند چیزی متعلق به آن‌هاست، تصویر خودشان روی آن حک شده و یا اینکه با تصویر شخصیت مورد علاقه کارتونی آن‌ها طراحی شده است، به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کنند و وقت بیشتری را با آن می‌گذرانند.

اندازه کوسن‌های مبل راحتی

کوسن‌های مبل راحتی معمولا اندازه استانداردی نداشته و در اندازه‌های مختلف به فروش می‌رسند. شما نیز به راحتی می‌توانید در اندازه‌های متنوع آن‌ها را آماده کنید. به عنوان مثال اندازه 35* 35، 40*40 یا 45 *45 می‌تواند اندازه‌های مناسبی برای کوسن‌های مربعی شکل باشد. حال اگر قصد استفاده از کوسن‌های مستطیلی و دایره‌ای دارید بسته به نیاز خود می‌توانید اندازه آن تعیین کنید، البته اگر خود می‌خواهید برای آماده‌سازی کوسن‌ها دست به کار شوید.

کوسن مبل راحتی طرح دار یا ساده

شاید با خود بگویید کوسن‌های طرح دار فضای خانه را بی نظم و شلوغ نشان می‌دهند و از آن‌ها استفاده نکنید. در این باره باید بگوییم این تصور نادرست است و شما با ترکیب کوسن‌های طرح دار و ساده می‌توانید هارمونی رنگ خاصی را در فضا مشاهده کنید. به صورت قرینه یا در کنار هم یکی در میان از کوسن‌های ساده و طرح‌دار استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند با جابجایی آن‌ها ایده‌های جدیدی را خلق کنید. هر زمان که این ترکیب رنگ دل شما را زد، می توانید یک ردیف به صورت کامل ساده و یک ردیف دیگر کلاً از کوسن‌های طرح دار استفاده کنید تا با تغییری جزئی از خسته شدن چشم‌ها و روح خود جلوگیری کنید.

رنگ کوسن‌های مبل راحتی باید چگونه باشد؟

انتخاب رنگ کوسن به سلیقه خریدار وابسته است. شاید برخی تمایل داشته باشند این هارمونی رنگ با پرده و فرش کاملاً هم خوانی داشته باشد، شاید ترکیب رنگ با مبلمان راحتی برای شما اهمیت داشته باشد. حتی ممکن است با هر رنگی کوسن با فضای چیدمان شما هم خوانی داشته باشد. پس نگران این ترکیب رنگ نباشید. شما با خرید کوسن‌های رنگارنگ می‌توانید هر نوع هارمونی رنگی را با بی‌نظمی خاصی نظم بخشید.

مدل‌های کوسن های مبل راحتی و انواع چیدمان

در ابتدا اشاره کردیم که اکثر مبل‌های راحتی از جنس پارچه هستند، اما شاید مبل راحتی شما از جنس چرم باشد. در این صورت به شما پیشنهاد می‌کنیم از کوسن‌های مبل راحتی بالشتی استفاده کنید و در پشت کمر خود قرار دهید. این کار به شما کمک می‌کند از سر خوردن بر روی مبل های چرم جلوگیری کنید. اگر کناره‌های مبل راحتی شما تیز است و چوب به کار رفته در آن شما را آزار می‌دهد می‌توانید از کوسن مبل راحتی مربعی شکل برای گوشه‌های مبلمان استفاده کنید. کوسن‌های مربعی و مستطیلی به منظور بالشت هم برای یک چرت عصرانه نیز انتخاب مناسبی به شمار می‌روند.

 

چاپ